TV Markíza postavila svoju programovú stratégiu na najlepšej rodinnej zábave tak, aby odrážala kultúru Slovenska. Jej vysielanie odštartovalo 31. augusta 1996, zasahuje viac ako 92 % slovenských domácností a je jasným lídrom na slovenskom televíznom trhu.
TV Markíza je vlajkovou loďou televízneho portfólia skupiny Markíza, ktorá zahŕňa všetky televízne žánre. Jej programová štruktúra je zložená z prémiových produktov, akými sú napríklad lokálne vyrábané seriály, zábavné formáty a reality šou, ktoré sú mimoriadne obľúbené.
Okrem kvalitného, objektívneho a nestranného spravodajstva, aktuálnej publicistiky a lokálnych programov si TV Markíza zabezpečila exkluzívne vysielacie práva na množstvo populárnych amerických a európskych filmov a seriálov z produkcie veľkých medzinárodných štúdií vrátane Warner Bros., Sony Pictures, NBCUniversal a ViacomCBS.